Urząd Gminy Dominowo informuje, że rozpoczyna realizowanie obowiązku przeprowadzania kontroli dot.: przestrzegania zapisów uchwały antysmogowej oraz Programu Ochrony Powietrza dla strefy wielkopolskiej.
Obowiązek kontroli wynika z Uchwały Nr XXXIX/941/17 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 18 grudnia 2017 roku, oraz Uchwały Nr XXI/393/20 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 13 lipca 2020 roku.
Celem jest sukcesywne tworzenie warunków do polepszenia jakości powietrza. W przypadku gmin wiejskich, na Wójcie Gminy ciąży obowiązek przeprowadzenia kontroli.
Wójt Gminy Dominowo upoważnił pracowników, aby wykonywać czynności kontrolne. Urzędnicy wyposażeni będą w upoważnienia , które potwierdzą wiarygodność pracownika Urzędu Gminy Dominowo.
Opublikowano: 28.11.2024
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu informuje o wstrzymaniu w dniu 28 listopada 2024 r. o godz. 14.15 naboru wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.
Wszystkie wnioski, które zgodnie z regulaminem naboru wniosków wpłyną do wfośigw, w tym przez gminy, operatorów lub w ścieżce bankowej, przed czasem wstrzymania naboru, zostaną rozpatrzone.
Informacja o wznowieniu przyjmowania wniosków zostanie opublikowana na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu w odrębnym komunikacie.
Szanowni Państwo,
W dniu 22.11.2024 r. z przyczyn losowych poranny kurs autobusu do Środy Wielkopolskiej ulegnie opóźnieniu o około 20-30 miniut.
Za utrudnienia przepraszamy
Zakład Usług Komunalnych w Dominowie
Gmina Dominowo przypomina, że 15 listopada 2024 r. (piątek) upływa termin płatności:
Przypominamy również o miesięcznej opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi, płatnej do 15-go każdego miesiąca.
Dziękujemy wszystkim za terminowe regulowanie wpłat.
Szanowni Państwo,
W związku z obowiązkiem monitorowania utrzymania efektów projektu grantowego pn. ,,Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”, Urząd Gminy w Dominowie przypomina o obowiązku złożenia przez Obdarowanych, Oświadczeń o posiadaniu i użytkowaniu przekazanego sprzętu komputerowego zgodnie z jego przeznaczeniem .
Termin składania oświadczeń 20 grudnia 2024 r.
Rozporządzenie Wojewody Wielkopolskiego z dnia 31 października 2024 zmieniające rozporządzenie w sprawie zwalczania wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatów średzkiego, wrzesińskiego i jarocińskiego
W związku ze stwierdzeniem ognisk choroby zakaźnej - wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie województwa wielkopolskiego, w powiecie średzkim, w gminie Środa Wielkopolska, w miejscowości Starkówiec Piątkowski Wojewoda Wielkopolski Rozporządzeniem z dnia 24 października 2024 r. ustanowił obszar zagrożony wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), zwany dalej obszarem zagrożonym.
W gminie Dominowo za obszar zagrożony uznano teren obejmujący miejscowości :
- Mieczysławowo,
- Bukowy Las,
- Murzynowo Kościelne,
- Sabaszczewo,
- Zberki,
- Rusibórz,
- Rusiborek,
- Kopaszyce.
Zgodnie z Rozporządzeniem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 24 października 2024 r. w sprawie zwalczania wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatów średzkiego, wrzesińskiego, jarocińskiego:
Nakazuje się:
1) niezwłoczne usuwanie zwłok drobiu lub innych ptaków, poprzez ich przetworzenie lub unieszkodliwienie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającym przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego), w zakładzie zatwierdzonym do tego celu;
2) niezwłoczne czyszczenie i odkażanie środków transportu i sprzętu wykorzystywanych do transportu drobiu lub innych ptaków, ich mięsa, paszy, ściółki lub nawozów naturalnych oraz innych przedmiotów lub substancji, które mogły zostać skażone wirusem wysoce zjadliwej grypy ptaków;
3) stosowanie środków bezpieczeństwa biologicznego przez osoby wchodzące do gospodarstwa lub z niego wychodzące, w celu wykluczenia rozprzestrzeniania się wysoce zjadliwej grypy ptaków oraz wyłożenie mat dezynfekcyjnych przed wjazdami i wyjazdami do i z gospodarstw utrzymujących drób;
4) przechowywanie paszy i ściółki dla ptaków w sposób zabezpieczający przed kontaktem z gryzoniami oraz dzikimi ptakami oraz ich odchodami.
Zakazuje się:
1) wprowadzania i wyprowadzania z gospodarstwa gdzie jest utrzymywany drób, drobiu lub innych ptaków utrzymywanych w gospodarstwie, bez zgody właściwego powiatowego lekarza weterynarii;
2) wywożenia lub rozrzucania ściółki lub nawozów naturalnych bez zgody właściwego powiatowego lekarza weterynarii;
3) organizowania targów, wystaw, pokazów lub konkursów, gdzie są gromadzone drób lub inne ptaki;
4) przemieszczania i transportu drobiu lub innych ptaków, w tym piskląt jednodniowych, drobiu odchowanego do rozpoczęcia nieśności, jaj wylęgowych oraz konsumpcyjnych bez zgody właściwego powiatowego lekarza weterynarii;
5) transportu mięsa drobiowego z zakładów zlokalizowanych na obszarze zagrożonym bez zgody właściwego powiatowego lekarza weterynarii;
6) utrzymywania drobiu na wolnym powietrzu, chyba że:
a) drób jest chroniony przed kontaktem z dzikim ptactwem za pomocą sieci, dachów, poziomych tkanin lub innych odpowiednich środków zapobiegających temu kontaktowi; lub
b) drób jest karmiony i pojony w zamkniętym pomieszczeniu lub w miejscu osłoniętym, które w dostateczny sposób uniemożliwia dostęp dzikiego ptactwa i tym samym zapobiega kontaktowi dzikiego ptactwa z pokarmem lub wodą przeznaczonymi dla drobiu.
W związku z powyższym prosimy o przestrzeganie w/w nakazów i zakazów.
Wójt Gminy Dominowo
Krzysztof Pauter
Uwaga!
W związku z wykryciem ognisk Ptasiej Grypy Powiatowy Lekarz Weterynarii w Środzie Wielkopolskiej prosi o kontakt z Urzędem Gminy w Dominowie wszystkie osoby hodujące drób (już od 1 szt.!!!) z następujących miejscowości:
1. Bukowy Las
2. Murzynowo Kościelne
3. Zberki
4. Kopaszyce
5. Mieczysławowo
6. Rusibórz
7. Rusiborek
8. Sabaszczewo
Telefon kontaktowy 61 285 92 13 w. 4
Dominowo, 25 wrzesień 2024 r.
Znak sprawy: 6720.1.2024
OGŁOSZENIE
o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego gminy Dominowo
Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Gminy Dominowo uchwały Nr LXI/354/2024 z dnia 26 kwietnia 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Dominowo.
Jednocześnie na podstawie art. 39 ust. 1 w związku z art. 54 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) zawiadamiam o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w przedmiotowym zakresie.
Zainteresowani mogą składać wnioski do przedmiotowego planu ogólnego oraz prognozy oddziaływania na środowisko i postępowania w jej sprawie w terminie do dnia 15 listopada 2024 r.
Wnioski mogą być wnoszone w formie papierowej lub elektronicznie, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected] lub w postaci papierowej w siedzibie Urzędu Gminy w Dominowie, ul. Centralna 7, 63-012 Dominowo lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP Urzędu Gminy Dominowo pod adresem /p325mg6tjh/skrytka – na formularzu określonym w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509).
Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Wójt Gminy Dominowo.
Wójt Gminy Dominowo
(-) Krzysztof Pauter
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą planistyczną sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Zgodnie z art 13 ust.1 i ust 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46.WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) oraz art. 8h ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) informuje, że:
1. Zgodnie z art. 13 RODO informuję, że administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Dominowo, jest Wójt Gminy Dominowo, ul. Centralna 7, 64-012 Dominowo.
2. Kontakt do Inspektora ochrony danych: e-mail [email protected] lub pisemnie na wskazany powyżej adres siedziby Administratora.
3. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja zadań związanych z procedurą planistyczną, zaś podstawą przetwarzania jest ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
4. Pani/Pana dane osobowe są zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ich odbiorcami mogą być podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające w ramach świadczenia usług dla administratora.
5. Nie przewiduje się przekazywania Pani/Pana danych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub instytucji międzynarodowych oraz przetwarzania danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
6. Decyzje dotyczące Pani/Pana danych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa dot. archiwizacji.
8. Posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, uzyskania ich kopii, sprostowania, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia oraz przenoszenia danych.
9. Podanie przez Panią/Para danych osobowych jest dobrowolne. W razie nie podania danych osobowych udzielenie odpowiedzi na złożony wniosek może być niemożliwe.
Zgodnie z art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) W związku z przetwarzaniem przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, marszałka województwa, wojewodę, zarząd województwa albo zarząd związku metropolitalnego danych osobowych, uzyskanych w toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzania aktów planowania przestrzennego, prawo, o którym mowa w art. 15 ust. 1 lit. g rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2016/679", przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano.